Roligt jämt i Uppsala!

Söndag eftermiddag åkte jag iväg söderut, mot Sandviken för övernattning hos mina föräldrar innan vidare färd mot Örebro för att hämta upp en ny elevhäst. Fick köra "lyxåk" för ovanlighetens skull -en hyrd Volvo XC70. Lite skillnad att köra en sån ny mot för min gammbil. Det gick som hejsan i uppförsbackarna även med trailer bakom, jag är van att det sackar betydligt... ;)
En aning ovant dock att köra med automatlåda. Kom att tänka på den automatväxlade "Forrdden" som en av mina gamla pojkvänner var mäkta stolt över i slutet av 80-talet.
 
I Sandviken bjöds jag och mitt resesällskap på paj och vin annan det var dags att gå och knyta sig. Jag hittade två fotoalbum med bilder från studietiden i Uppsala. Snacka om nostalgi! På nästa återträff måste jag komma ihåg att ta med dem!
               
Av bilderna att döma hade vi, precis som jag minns det, roligt jämt!
 
Måndag efter lunch hämtade vi upp nya hästen i Örebro. Den lät sig snällt lastas och stod som ett ljus hela vägen hem. Nu håller vi tummarna för att den kommer att passa sin nya ägarinna perfekt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE