Dåligt drag idag

Eftersom jag hade ledig förmiddag gick jag en rejäl promenad efter frukosten. Det var riktigt skönt väder och solen tittade fram ett tag. Mitt på dagen startade mitt pass i montern. Tyvärr var det lite dåligt drag idag, jag trodde det skulle vara mer folk än igår. Det roligaste är ju när det är full rulle hela tiden. På eftermiddagen hade jag sen en glugg mellan mina pass och då promenerade jag bort till hotellet och la fötterna i högläge en halvtimme. På väg tillbaka hamnade jag obehagligt nära en skock fotbollssupportrar som eskorterades av värsta polisstyrkan. Jag har aldrig sett nåt sånt förut, det såg ut som en jättestor dagisklass med vuxna män, eskorterade av en hoper poliser i västar med texten supporterpolis. Och sen ett gäng polisbilar och en piketbuss som stängde av korsningen. En annan är ju liksom inte van vid huliganer...ridsporthuliganer är sällsynta ;-) Läskigt är också det som hände i Härnösand i natt. Tydligen har en oskyldig äldre man blivit ihjälhuggen av några galningar. Fy så hemskt! Hoppas förövarna får ruttna i fängelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE