Evighetsjobb i lösdriften

Började dagen med ett ridpass på Conny. Idag kändes han riktigt bra. Han är fortfarande lite olika, vissa dagar bjuder han fint och då går han med ett behagligt stöd på bettet. Andra dagar är bjudningen sämre och då upplever jag honom också lite "trutig" i munnen. Det hänger förstås ihop -bakbenens jobb och känslan i handen.
 
Cloe, som till sin lycka fick gå ut utan täcke igår fick bara en omgång med borsten idag. Tycker att hon jobbade nog igår. Efter lite kraftfoder fick hon gå ut igen, som lycklig nakenfis :-D
 
Promenerade sedan med Mia och Silver till ridhuset där jag passade på att peppa henne lite. Silver var riktigt fin, speciellt i traven. Det roliga är att när jag diskuterar med Mia vad hon har och vad som saknas har hon redan analysen klar. Återstår "bara" att åtgärda fullt ut, då är det bra att ha nån som peppar lite extra från backen. Det behöver vi alla.
 
 
Sedan skottade jag skit i lösdriften. Ett evighetsjobb... Man skottar och skottar och det syns knappt. Undrar om det finns något bra sätt att hålla undan under vintern? Skiten fryser ju så det går inte att skotta upp den och när våren kommer har man hela vinterns mockning att göra. Conny började med att vara "hjälpsam" och närgången på skottkärran, ledsnade sedan och la sig strax intill och snarkade så hela han riste :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja vad skulle vi gjort utan dig?! :D

2013-04-21 @ 20:10:33
Postat av: Mia

Meh, dumma datorn som plockade bort mitt namn från förra kommentaren..:(

2013-04-21 @ 21:31:48
URL: http://Mwdressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE