Fodervärd sökes

Oj, det är en hel vecka sedan jag skrev senast!
Jag har haft massor att göra. Försöker jobba undan deklarationer och annat eftersom vi snart ska till Göteborg på mässan. Det ska bli kanonkul! Försöker minimera packningen så att allt ska få plats i en väska. Det går sådär...
 
Sådär har också mina försök till inköp gått den här veckan. Det började på Lindex här i stan där jaf skulle lösa in ett värdekort. På kortet stod att det gällde till 2013/12 men när jag skulle betala var der avregistrerat. I den finstilta texten på kortet stod att det gällde ett år och datumet var alltså felskrivet. Det var ifrån december 2011vill jag minnas, så det skulle gå ut dec 2012. Surt! Praktiskt för butiken som tjänade en slant, men jag surar ihop och tänker bojkotta dem, så den vinsten blir kortsiktig.
 
Nästa misslyckade shopping var också i Härnösand. (Jag tror en del butikerna här skulle behöva fundera över servicen istället för att klaga att alla handlar i Birsta.) Hittade en kavaj, två par byxor och en tröja i en affär. Det var skyltat 50 % men på flera av plaggen satt en röd lapp, dock ingen text om att rean inte gällde på prissänkta varor. Det visade sig att så var fallet, den röda prislappen gällde inte utan det var 50% på ord pris. Detta innebar t.o.m att en av varorna blev DYRARE än den röda prislappen...OOPS! Behöver jag säga att jag inte handlade något?
 
Snön smälter snabbt nu. I morse såg jag över drivorna vid infarten för första gången. Innan har man fått chansa på att kusten varit klar. Det sökraste vårtecknet är i alla fall att sommardäcken är på. I år hade jag lyxen att få hjälp av Kenneth. På trailern måste jag dock byta själv -såsmåningom.
 
Idag var det tant Cloe som fick ta ett ridpass. Kände lite på öppna, skänkelvikningar och galoppfattning från skritt och kan konstatera att det är dags att sätta ut henne på foder nu. Fina gamla tanten :-) Hon vill så gärna vara till lags.
 
 
Fodervärd sökes till halvblodstoet Cloé f-90 e: Uttini-Um Said xx. I sin glans dagar har Cloé tävlat t.o.m St Georges dressy med placeringar och segrar tom MsvA:1.
De senaste fem åren har hon varit i avel och är inte riden annat än kortare perioder under ett par somrar. Nu under våren är hon igångsatt och ridbar för motions- och promenadridning.
Cloe är en snäll madam, men som många tävlingshästar har hon trots sin aktningsvärda ålder en del "klös" kvar. Hon är lätthanterlig, lätt att sko (just nu är hon barfota), lasta mm, men uppskattar inte att vara ensam i stallet, då kan hon vara en aning stökig (inte värre än att det går att hantera). Cloe söker dig som kan lite häst och ridning men nöjer dig med att rida lättare pass. Hon kan utan att bli besvärlig vila några dagar i veckan om du inte känner för att rida varje dag.
Nu står Cloé uppstallad på Härnön och hon får gärna stå kvar där. Om du vill flytta henne vill jag att hon står inom rimligt "besöksavstånd" för mig från Härnösand. Jag kräver goda referenser och Cloé kommer inte att bli till salu. Jag hoppas på någon som inte bara vill ha sommarhäst, utan kan tänka sig ett längre avtal. Fodervärden står för alla löpande kostnader, jag står för försäkring. Självklart skriver vi ett fodervärdsavtal.
Intresserad? Kontakta mig på mailen: ingrid.nystrom(snabel a)telia.com eller ring 070-547 74 66
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Wejdmark

Då kanske vi ses på mässan. Ann-Katrin och jag ska dit. Kram Eva

Svar: Åh, vore kul! Sök upp mig i Stallpelletsmontern! :-)
ingridnystrom.blogg.se

2013-04-20 @ 19:55:10
Postat av: Eva WejdmarkEva

Ja det tänker vi göra. Vi ses!

2013-04-21 @ 18:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE