På plats på mässan

 
Tisdagen började jag med att åka moped i spöregnet till stallet. Jag passade på att lämna bilen som behöver repas till svärfar nu när jag kan vara utan fordon ett par dagar. Pysslade om båda hästarna, mockade en kärra i lösdriften och begav mig sedan till ridhuset och hade en lektion. Idag hade min elev ett tufft pass, men så är det ju ibland. Strax efter lunch kom taxin och körde mig till flyget. Jag är inte förtjust i att flyga, men numera har jag i alla fall inte panik. Det var en aning guppigt vid landningarna, men med tanke på att de hade informerat om turbulens så hade jag räknat med värre. Vi åkte med en virrig taxichaufför till hotellet, på en adress som chauffören sa inte fanns. (vi blev avsläppta på en tvärgata och inte framför hotellet...) Vid åttasnåret var montern klar och vi gjorde kväll. I morgon har jag första passet på en lite kortare dag. Ska bli kul! Är ni på mässan, titta in i vår monter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE