Toppenlördag

Idag har jag haft en riktig toppendag! Började med att släppa ut hästarna i morse. Tog sen ett pass med Conny i ridhuset. Han skötte sig bra. Jag jobbade lite övergångar och han blev en aning trött... det har inte gått så långsamt hemåt på länge :-) Hade sedan lektion för Mia och Silver. Silver blev så himla fin i travarbetet på slutet. Jättekul att se. Vi hittade också ett sätt att få honom att ligga kvar i bättre balans i högerbytena.
 
Sedan var det Fia och Upans tur att få sig en duvning, Upan var också fin så vi passade på att jobba lite passage och att trampa lite. Lika bra at tFia får passa på att känna lite på det, även om han inte kommer att tävla de klasserna.
 
Tog en dusch på rdskolan och mötte upp med Kenneth på stan för en fika. Lyckades klämma i mig en enorm kycklingbaguette och promenerade sedan nöjd ett varv på stan utan att lyckas handla något. Bra för plånboken!
 
På eftermiddagen red jag Cloé. Tänkte när jag gick till ridhuset att det känns ganska gräsligt. Jag har fortfarande känslan i kroppen av hur hon var innan hon ställdes av och jag kan ju inte påstå att det ens känns som samma häst längre. Alla som satt igång en 23 -åring som inte ridits regelbundet på 5 år, och inte alls de senaste treåren, kan kanske förstå känslan... Det är styvt, stretigt och av lättheten i framdelen finns inget kvar. Men faktiskt, jag kunde ana en skillnad idag från senast, så även om hon inte skall igång för nån träning att tala om så kanske det går att få henne en aning bekväm att rida igen.
 
I kväll har jag jobbat lite med bokföring åt Kenneth medan han handlade och gjorde iordning tacos. Mums!
 
Nu snöar det, blä!! Vägrar skotta mer i vinter, så det så!!
Nemo vill också att det ska vara sol och vår...så här skönt hade han det på altanen förra helgen:
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Ja tydligen är höet godast i mitten, han gör likadant med denna bal ;)

2013-04-07 @ 16:22:19
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE