Helg i Vännäs

 Helgen tillbringade jag med att döma ponnydressyr i Vännäs. Helt underbart väder, så jag har nu en typisk "domarbränna". Vänster sida som legat mot solen i den öppna bildörren är solbränd och den andra inte alls solad :)
 
På lördag kväll var det ryttarmiddag och sedan gick vi den tokroligaste tipsrunda jag gått på länge, med helt knasiga frågor.
 
Söndag morgon vaknade jag tidigt, fodrade hästar och hann äta frukost på altanen i lugn och ro innan allt drog igång. Härligt väder och utsikt över anläggningen:
 
Under söndagsförmiddagen hade jag den äran att döma två mycket starka lätta klasser. Många stadiga och lydiga ponnyer och välridande ungdomar. Så kul!
Pristagare i Lätt B.
 
 Det sista jag gjorde innan hemfärd var att frossa i princesstårta! Det tackar jag Ellen Ågren och Daisy för eftersom det var deras pris för segern i Norrlandsmästerskapet kategori B :) Grattis!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE