Lag - SM

Fredag morgon var det upp i ottan för att åka till Vallentuna och Lag - SM. Började med att titta till och vattna hästarna, som nästan såg lite morgontrötta ut när jag kom.

Vi kom fram planenligt i god tid innan veterinärbesiktningen så Silver hann vila lite innan. Två av lagryttarna red under dagen. Mia och Silver var först ut i Sundsvalls Ridklubbs lag. Silver började med att bli rädd för att det knäppte i högtalarna på ena långsidan men allteftersom slappnade han av mer och mer och de lyckades rida ihop dryga 63 % på sin hittills största tävling. Isabelle och Quattro gjorde även de en bra insats som belönades med 65 %.


Lagets tredje och sista ryttare rider under lördagen. Då blir det nog en flughuva på för Sigrid, vars häst var mycket irriterad på de små flugor som det kryllar av på detta ställe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE