Lönekörning

Har tillbringat största delen av dagen med att köra löner. Insåg när jag stack ut näsan vid halvtretiden att det var strålande sol ute.

Idag har jag ridit lite på Cloe, annars har det mest varit Isabelle som ridit de senaste veckorna. Det var läge för lite nivåinställningar, igår var hon lite nonchalant när nya lilla ryttarinnan skulle fatta galopp. Kul att få sitta upp en stund på arbetsmyran. Enda nackdelen är att hon blir väl på hugget för Isabelle efteråt.

Silver och Upan fick gå hem från betet idag så i övermorgon får Cloe och Conny följa efter. Det går inte så bra att bara ha två hästar i hagen, när den ena går iväg för ridning vill man ju inte lämna en kvar ensam.



I morgon ska jag på utbildning hela dagen, hoppas få lära mig en massa nytt...om försäkringar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE