Ögonlaser?

Har idag varit på en av ögonklinikerna i Sundsvall för att ta reda på om det fungerar med ett ingrepp för synkorrigering. Naturligtvis har jag inget som går att få till riktigt bra utan alla varianter blir en kompromiss. Frågan är: vill jag se bra på långt håll och ha glasögon vid läsning och arbete vid datorn eller ska jag ha det som nu, att jag kan läsa men behöver glasögon på håll och vid datorn? Skulle nog vara skönt att slippa brillorna i stallet bland annat. Hästarna var törstiga i kväll. Hela högen kom och drack när jag fyllde på. Det blev många turer med den enda dunk vi har. Dags att skaffa en till...
Mer än en till grimma lär jag också få skaffa. Conny tappar en om dagen och det är inte alltid lätt att hitta igen dem i beteshagen. I kväll fick han gå utan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE