Rymmare

Började dagen med bokföringsjobb. Har haft bra flow senaste dagarna och fått ganska mycket gjort utan att det tagit särskilt mycket tid :)
Åkte sedan till stallet och såg till att Conny och Cloe fick nya skor. Ja, jag tittade på och hovslagare Olle skodde.Efter det blev det en skogspromenad med Cloe och Isabelle. Idag galopperade hon ute första gången och det gick hur bra som helst.
Sedan var jag, Mia och Fia och hämtade Stallpellets. Tur som tokiga hade vi och fick hela pallen lastad i släpet, så vi behövde bara lasta av för hand. Vi sparade så pass mycket tid att jag hann ut till Rutger innan jag hade kvällens träning. Katten Lillan ♡ som jag inte sett till på flera dagar dök upp under kvällen och fick förstås lite klappar och godis. Jag trodde nästan att hon flyttat till nån av grannarna till ridskolan...

Avslutade kvällen med att handla, då jag plötsligt blir uppringd av bekanta som meddelar att de har en okänd häst på sin gård, troligen en av ridskolehästarna som rymt, och de får inget svar på ridskolan. Bara att åka dit och försöka lösa problemet. Det var en av de nya ridskolehästarna och staketet var trasigt. Som tur var stod resten av hästarna kvar på rätt sida om den raserade tråden. Två av eleverna från ridskolan kom till undsättning och hjälpte till att fixa staketet. Tack för det Lollo och Annelie :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE