"Ledig" helg

I helgen bestämde jag mig för att stanna hemma i stan och inte åka till Ö-vik på tävlingar. Det blev ändå inte så mycket ledighet att tala om. Lördag förmiddag startade jag med en programträning inför en tävlingsdebut på söndagen. Det såg trevligt ut och min bedömning var att om de presterade en liknande ritt på tävling så skulle de kunna tänkas landa på ca 62-63%. Det kan man ju säga att de gjorde... 65% och seger i klassen LB:1 kat D. Stort grattis Ellen och Apollo! Ellen startade även sin egen B-ponny Daisy och vann LA:1. Bra jobbat!
 
Flera av mina duktiga elever red ihop vinster, placeringar och kval under helgen. Bara att buga, bocka och gratulera till väl genomförda ritter!  http://online.equipe.com/sv/competitions/7441
 
Jag hann också med en massa nyttigt bokföringsjobb under både lördagen och söndagen.Nu känns det som om jag hunnit ikapp efter somarens Falsterboresa och semester. Katten Nemo hjälpte till, förstås:
 
  
 
Jag har också hunnit hjälpa Cloes nya ryttarinna både lördag och söndag. Cloe är så lugn, nöjd och snäll med sin lilla pilot. Nu både travar och galopperar de utan bekymmer, och utan att ha mig i änden av longerlinan... Vi har börjat nosa på lite sidvärtsrörelser i skritt och idag testade vi ryggning.
 
 
Såhär snäll är jag hela tiden säger Cloé. (Jag kommer ihåg en tid när hon inte alltid var såhär cool...) 
 
Under söndagen har jag också haft träning för fem ekipage. Speciellt en av ryttarna på lånad häst har gått massor framåt och det är så roligt att se ekipaget. Kul att få låna en sån fin häst som denna, för även om det inte blir möjlighet att tävla så ger det massor av egen utveckling som sedan går att ta med till nästa häst.
I morgon är det lönekörningar som hägrar. Fullt upp med andra ord :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE