Avundsjuk

I dag är jag avundsjuk på alla som älskar vinter och snö. Jag kan inte se något positivt med eländet fast jag försöker, tyvärr. Kanske beror det på att jag inte ägnar mig åt någon vintersport? Den enda fördelen är möjligtvis att det blir lite ljusare när snön väl kommit, annars är allt bara besvärligare. Jag ser fram emot ett hus på varmare breddgrader när det närmar sig pension. Tills dess är det bara att härda ut och gilla läget.
I morse var det bara att greppa snöskyffeln och jobba sig svettig då det snöat rejält under natten. Sedan tog jag mig knappt in i bilen eftersom dörrarna frusit ihop. Trots att jag har en Volvo som väl borde klara lite svensk vinter...? Dagens uppdrag bestod i en tripp till Sollefteå för en rekryteringsträff. För att göra allt ännu bättre så tyckte min bil att detta var en utmärkt dag för värmen att lägga av. Mina fötter var som isbitar när jag kom fram. Jag var evigt tacksam för fungerade rumpvärmare. I morgon ska jag köpa en rattmuff också, så det så !
 
 
I onsdags hade jag en mycket trevlig eftermiddag och kväll. På eftermiddagen höll jag en föreläsning om ekonomi för deltagare i Mittnätverket. Alla var väldigt intresserade och ställde många bra frågor. Efteråt bjöds på god middag, det är ju alltid bra på Sjögården. Sedan åkte jag till ridskolan och hade mina roliga kvällsgrupper.
Sjögården i Härnösand.
På torsdag förmiddag passade jag på att lära mig lite mer om skatter genom att åka till Sundsvall på en information som hölls av skatteexperter från en av de stora revisionsfirmorna. Jag tycker faktiskt att denna var mycket bättre än den som Skatteverket höll. Efter Globen och mycket på gång denna vecka blir det nog att jobba lite i helgen för att hinna ikapp. Jag fick papperen från en ny kund i veckan och tyvärr så använder de ett program där inte alla ingående delar går att konvertera till mitt.
Bild på Cloé från förra vintern.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan bara upplysa om att snöelendet kommit på sydligare
Breddgrader också. Snöat på tvären här idag o knähög driva att skotts för att ta sig in i stallet 😬

Svar: Huga! Får trösta mig med att när det snöar söderut är det mycket besvärligare ;)
ingridnystrom.blogg.se

2013-12-06 @ 22:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE