Mer jul!

I dag har vi traditionsenligt julpyntat i stallet. Jag brukar gå igång som bara den på att göra juligt i stallet, men i år var det faktiskt Fia som sa att nu är det väl dags. Det är lika trevligt varje år. Jag hänger och klänger på stegen och utefter väggarna för att nå upp med girlangerna i taket. Tjejerna skrattar gott åt min entusiasm, langar pynt och knyter upp julgranskulor och glitter. Efteråt drack vi kaffe och glögg och åt pepparkakor. Minst lika bra som julafton ;)




De senaste åren har jag gått all in i stallet men hemma har det fått bli mer sparsamt, typ julgardiner, adventsstjärnor och stakar i fönstren (Detta brukar vara fixat när jag kommer hem från Globen) Nu fortsatte jag hemma av bara farten. Plockade fram alla kartongerna, 6 st stora, och gick igenom dem alla. Nu tror jag banne mig att det är tomtar i alla vrårna. Tipp tapp tipp tapp ;)


Tomtar

ännu mer tomtar




Jag kanske har lite tomtar på loftet ändå?

Fick fram den lilla gräsligt kitschiga minigranen också, tror faktiskt inte att vi får plats med en riktig stor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE