Rykten

Har nästan begravt mig i bokföringsjobb de senaste dagarna. Förutom de vanliga uppdragen har jag haft lite extra att göra med en ny kund. Nu har jag i alla fall fått iväg såväl moms- som arbetsgivardeklaration så nu ska allt återgå till lite mer normal arbetsbelastning igen. I förrgår fick jag dessutom ytterligare en kund from januari. :)

Conny ska till veckan få utöka sin hage lite till. Hoppas han håller sig i skinnet och inte busar runt alltför mycket när han får mer plats.

I går kväll hade jag återigen nöjet att ha två ridgrupper på klubben. Det är verkligen roligt. Ryttarna är så positiva och ambitiösa och hästarna så fina. Denna vecka har vi jobbat sidvärtsrörelser och tempoväxlingar. Det är härligt när eleverna utbrister på väg in i stallet att det har varit en så himla rolig lektion!

Jag tänkte passa på att avliva ett rykte som verkar florera. Eftersom jag nu fått frågan flera gånger så vill jag klargöra att jag inte har sökt tjänsten som verksamhetsledare på HRK. Jag tycker det är jättekul att ha lektioner och fortsätter gärna med det så länge klubben har användning för mina tjänster. Mitt företag går bra och mina framtidsplaner är att fortsätta utveckla det.

I kväll viner stormen kring knutarna. Jag hann lagom på Friskis och Svettis och sedan ta in hästarna innan det brakade loss. När jag kom hem hade strömmen gått och Kenneth hade tänt massor av ljus. Riktigt mysigt...


Mysigt tycker Nemo också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE