Tokshopping?

I går kämpade jag på med lite bokföringsjobb hos en kund, även om förkylningen fortfarande tar en del energi. Hade även en rolig träning på eftermiddagen. Är tämligen säker på att jag har flera ekipage som tar steget upp en klass nästa säsong. Vinterträningen är ju bara halvvägs ännu, och det ser bra ut.

Vågade inte gå på Friskis och Svettis pass på kvällen, utan la mig raklång i soffan istället.

I dag kände jag mig lite piggare även om det blev sovmorgon. Det bästa sättet att döda förkylningen torde vara att vila och jag har varit ovanligt skötsam denna gång.

Åkte ut till hästarna och pysslade om dem. Cloe och Rutger hade precis fått en ny silagebal och mumsade förnöjt. Rutger är ändå så social att han kommer till grinden när jag kommer, Cloe brukar komma lomandes efter en liten stund. Hon vill väl inte att jag ska tro jag betyder nåt ;)

Conny är fortfarande svullen i sitt bakbenen. Han skulle nog behöva röra sig lite mer men det är ju helt hopplöst med is överallt. Jag vågar inte mer än att promenera runt stallplan.

Tog en kort sväng på stan med Kenneth. Tanken var att vi skulle fika men då det var kö överallt gav vi upp det och köpte med gravlax som vi sedan åt hemma till det rostade brödet.
Kan inte fatta allt vad folk köper, det verkar inte finnas någon hejd.
Jag fyndade i alla fall lite och köpte ett nagellack (kan aldrig bli för många), en highlighter och puder till nedsatt pris, så nu klarar jag mig med smink till nästa mellandagsrea, typ. Förutom nagellack hör jag inte till storförbrukarna av smink precis :D

Hade hoppats att jag skulle hinna få ett presentkort som jag väntar med posten, men det har inte kommit ännu. Jag ska handla upp det så fort det kommer så jag inte gör som med de två senaste... missar sista giltighetsdag. Jag behöver nog gå en kurs i shopping... Egentligen är det inget speciellt som jag behöver just nu men nån extra tröja kan väl alltid vara bra att ha -och några nagellack ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE