Tränings- och tävlingssugen

I går morse hade jag bokat tid för undersökning hos tandläkaren. Som tur var hade de ström i stan så jag fick mina tänder både undersökta och putsade. Jag visste redan om att jag bitit sönder en tand så i början av januari ska jag få den lagad. Grannen till tandis hade inte haft någon bra natt med stormen Ivar:


Vi var fortfarande strömlösa på eftermiddagen så jag kunde inte få något jobb gjort. Det blev en sen lunch bestående av smörgås med rostbiff och kall o'boy eftersom det inte gick att laga eller värma nån mat. Vid halvfyratiden gav jag upp och åkte in till stan. Gick in på Kupan och hittade en bok som jag köpte och tog sedan en hamburgare och kaffe hos Anna på Sibylla. På kvällen blev det att läsa i skenet av levande ljus. Det går inte att göra så mycket utan el när mörkret fallit.

Till kvällsmaten plockade Kenneth fram stormköket och lagade soppa.



I dag har jag fått rida Copperfield igen. Det är verkligen kul att igen få rida en häst som kommit en bit på väg. Jobbade många korta tempoväxlingar och lite diagonalslutor i trav. Jag blir bara så sugen att skaffa något eget att tävla på bums... Fastnade en sväng i hästannonsträsket i kväll :)


Stallkatten Mowgli var sällskapssjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE