Bruksprovet

Blir lite less på min telefon...jag kan bara göra korta inlägg och får inte med några bilder :-( Dessutom vägrar den att göra indelning av stycken i texten, svårläst, japp! Vill ni se bilder från vår skånetrip kan ni gå in på Mwdressage.se och kika, hon har modernare grejor att blogga med ;-) Idag har vi hängt hela förmiddagen i manegen hos Mattias. Mia har ridit lektion på Silver. Det var roligt att se, de blev allt varmare i kläderna ju längre passet led. På slutet såg det riktigt bra ut, och riktigt svettigt :-) Rutger gjorde sitt första besök i ridhuset och fattade verkligen inte ett dyft. Han blev som fastnaglad i backen. Många nya intryck... När han kom in sa en av hästskötarna "men vad är det där för mamut". Haha, han är ju lite långhårig mot skåningarna... Hon insåg nog inte förrän efteråt att mamutens ägare satt i manegen :-D Efter lunch tittade vi på tre och fyraåringarna på Flyinge. Jag tror att en av de treåriga hästar Mattias rider kommer att passera nålsögat, men är tveksam om övriga. Fyraåringarna var jämnare, trevliga hästar men ingen självklar toppkuse... Vi for sedan tillbaka till Mattias och hann se honom rida några unghästar och ha en lektion innan vi drog oss mot hotellet och lite kvällsmat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE