Födelsedagsfirande en andra gång!

Lördag:
Började dagen med lite städning hemma inför väntat besök på eftermiddagen. Åkte sen en vända till stallet för att sköta om Connys sår. Igår var jag orolig att det började bli sämre, men idag såg det bättre ut igen. Det varar inte längre och han rör sig med obehindrat.
 
Efter lunch kom fikabesök från Ullånger och Köpmanholmen.De hade med sig både blommor och presenter, så nu har jag en nyare bärbar dator! Jääj!! Och ett presentkort att shoppa för :-)
 
Ny dator var perfekt för den gamla har krånglat till och från en tid nu. Det är inte kul när man gör jobb.
 
Kvällen var riktigt slö med Tv-tittande. Melodifestival bland annat. Jag kommer inte ihåg nån av låtarna, trots att det kändes som om jag hört alla förut ;-)
 
Söndag morgon blev det relativt tidig uppstigning eftersom jag skulle vara i ridhuset för träning med Fia kl 8.15. Det är tur jag har elever som kan tänka sig att kliva upp tidigt när de tränartillåtna tiderna ligger 7-9 på söndagmorgonen... Upan har haft en veckas vila. Vältajmad tror jag, för nu ser han jättefin ut. Snart kör tävlingssäsongen igång :-) Det enda som är synd är att jag inte har nåt att tävla på själv ännu. Men den som väntar på nåt gott...
 
Idag såg Connys ben riktigt bra ut. Skönt! Pysslade om honom och Cloé först och åkte sedan ut till Brunne. Det var härligt att gosa lite med hästarna i hagen när det var så fint väder. Alla mina unghästar (alla de andra i Brunne med för den delen) har varit sociala men Eivor tar nog priset. Hon älskar att bli ompysslad och borstad. Om jag försöker gå till Rutger så larvar hon efter och ställer sig intill igen. Ibland är hon nästan lite korkad som smyger in mellan de större hästarna för att komma fram. Hon är inte oförsiktigt påflugen, men som ett milt plåster. Rutger stackarn vill ju också vara med på ett hörn, men det är lika bra att låta Eivor få en kvart med allt ljus på sig först. Försökte knäppa några nya bilder med mobilen men det är inte så lätt, blir mest en stor mule på linsen av alltihopa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE