Tur i oturen

Idag började det som en sån där dag när jag inte verkar få nåt vettigt gjort. Alla jobb jag startade upp måste avbrytas för att nåt underlag saknas, katten kom in och luktar bajs (ni som har en långhårig katt vet vad det innebär :P BLÄ! ) och jag får ju inte betalt för att blogga...
 
Det är märkligt med katter. I vanliga fall glider han in som värsta kingen, men när något är fel märker man det direkt. Idag liksom smög han in och förbi och satte sig att tvätta sig. Då kände jag odören... Hoppas att han kom direkt utifrån och upp till mig, så han inte har varit runt på sina favoritsittställen nedervåningen först.
 
 
Efter lunch hade jag en rolig träning i ridhuset. Båda ekipagen gjorde ett bra jobb. Det är härligt när man ber dem kräva lite mer och man ser hur hästen emellanåt bara "växer"  och tar för sig.
 
Conny (och även då matte förstås) verkar ha haft änglavakt den här gången. Även om han inte är återställd så går det åt rätt håll. Han fick ju ett hål i knäet i slutet av förra veckan, troligen en pinne eller något liknande. Stort som omkretsen av en blyertspenna och rätt in i benet. Turen verkar dock ha varit på vår sida och det har missat de vitalaste delarna med en hårsmån. Han har hela tiden kunnat stödja på benet utan problem men inte velat böja. Det har förstås varit kraftigt svullet och stramar säkert rejält. I går hade svullnaden gått ner betydligt och idag är skenbenet helt normalt, lite svullnad finns fortfarande kvar över själva skadan. Idag var första dagen som det inte varade men det vätskar fortfarande lite.
Nu hoppas jag att turen håller i sig, att det fortsätter läka fint så jag snart får börja rida den lilla raringen.
 
     
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE