Mello och tårta

I helgen firar vi dubbelt. Firman IngRid fyller ett år och jag fyller några år till under söndagen.
Idag fick jag såväl planerat som överraskningsbesök på eftermiddagen. Trevligt!
 
 
 
Förstås har vi tittat på mello i kväll. Även om musiken väl lämnar en del i övrigt att önska så är det underhållande Tv. Och jag säger bara det -allt var inte bättre förr: minns Forbes :P
Det finns ju en massa bra  svensk musik, så varför gräver man varje år upp en massa såna här låtar? Av alla tusen bidrag som kommer in kan väl inte alla vara sämre än de värsta utvalda?
 
Jag tror att "rätt" låtar gick vidare till final i alla fall. Lite besviken blev jag dock på Yohio´s outfit. Hade hoppats på en extravagant klänning på sötnosen. Ska det va så ska det -varför inte gå "all in" !? Nu förväntar jag mig att  jag få se det i finalen ;-)
 
Eric Gadd -har inte han lite tappat stinget sen Do You Believe in Gadd? -tiden? Eller är det kanske minnet som spelar mig ett spratt?
 
Alltså, vet inte varför jag får de här associationerna av tajta scenbrallor, men tajta, glansiga brallor satt på grabbarna i banden hemmavid nånstans där i början av 80-talet. En del av dem visade också lika mycket av bringan som Dann emellanåt... Inga individers namn nämnda för säkerhets skull, men världskända grupper - som Arizona från Hofors... mfl. Jag har några kasettband kvar i gömmorna från kompisars och gamla pojkvänners hobbyband, men kasettbandspelaren har gett upp för länge sen. Vilket kanske är tur, så man får leva på minnena hur det var :D
 
 
I morgon fortsätter som sagt tårtätandet, men först ska jag få trimma i ridhuset. Fia är hygglig nog att åka till fjällen några dagar så att jag kan få roa mig med hennes häst :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE