Skåne!

 
Sorry, har varit lite dålig på att uppdatera några dagar Det beror inte på att mitt liv varit händelselöst, tvärt om! I början av veckan jobbade jag som en gnu för att med gott samvete kunna resa bort ett tag. I tisdags kväll satte nämligen jag och Mia oss på tåget söderut. Vi mellanlandade hos Karin i Stockholm där vi bjöds på härligt kvällsfika: varma mackor och smoothie :-) Sedan var det bara att pallra sig i säng, eftersom vi måste upp 04.15 för att hinna med tåget till Lund. På onsdagen anlände vi till Skåne och åkte ska vägen till Mattias på Hviderup. Min Rutger kom ner med hästbuss på tisdagkvällen och Mias Silver har redan varit på plats i tre veckor. Kul att få se en massa fina hästar igen! Som vanligt sitter vi som två nördar och tittar hela tiden. Mattias red Silver och vi kunde konstatera att ffa piruettarbetet blivit bättre. Mattias menade att det bara är att fortsätta stärka honom, så det känns bra att vi är inne på samma spår. Efter lunch åkte vi till Flyinge och tittade på bruksproven. Det är ibland nästan så att man ibland glömmer hur unga hästarna är. De går ett tufft program, och gör det bra. Vi höll lite extra tummar för en bekant sim hade hingst med, men den här gången räckte det inte hela vägen. Den kommer nog igen nästa år, lite starkare och lite jämnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE