Arbetsro och långsiktighet behövs i styrelserna

Efter en fruktansvärt slö nyårsdag var det skönt att komma igång och jobba igen. Både onsdag och torsdag har det varit fullt upp med bokföringsjobb. Dels är det i slutet på året och jag är angelägen att ha så mycket som möjligt klart så fort som möjligt, dels har jag nya klienter på väg in i systemet. Det innebär en faslig massa grejande med siffror och teknik, för att få allt att fungera (som ju teknik har en viss förmåga att INTE göra) och för att få tag på allt man behöver och pilla in rätt uppgifter i alla program. I vissa lägen kan man ju bara importera en fil. Vore behändigt om alla program var kompatibla så allt gick att bara flytta över med ett klick...
 
I morse hann jag också med att vara ett pass i ridhuset och titta på Fia och Upan. Kastade ett litet öga på Mia och Silver också. Det är roligt att ha så ambitiösa elever.
 
Intressant intervju i radion, P4 Västernorrland i morse: 14.25 in i programmet
http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=66
 
Om svårigheter att jobba som anställd i föreningar. Ett ämne som jag tidigare berört i bloggen och som alltjämt är aktuellt
 
Härnösands RK är en av de föreningar som tyvärr haft turbulens i styrelsen med avhopp från styrelsposter under flera år. Klubben har haft sina senaste ordföranden kort tid. I dagsläget styr vice ordf. som fick kliva in under senhösten. Om denne blir kvar eller ej har jag ingen aning om, årsmöte väntar i februari. Låt oss i alla fall hoppas på en ordförande med lite längre uthållighet, och arbetsro åt styrelsen de kommande åren. Detta är av avgörande betydelse för personalen.
 
Idag talas mycket om nya rön om övervikt och hälsa. Det påstås nu att det är bättre att vara lite tjock än att vara normalviktig. Ska jag kanske låta bli Friskis och svettis under våren och äta mer tårta istället? Nja, jag tror nog vad jag vill om detta. Är extra skeptisk eftersom studien kommer från USA ( undrar om nån snabbmatskedja sponsrat? )
 
Jag jobbar på vikten... dessert från nyårsdagen.
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tränar inte för att i första hand tappa vikt utan för att bli starkare, uthålligare och orka mer :D

Svar: Absolut! Jag är med, 100 %, på den inställningen!
ingridnystrom.blogg.se

2013-01-04 @ 09:18:45
URL: http://Mwdressage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE