Blödig

Var tidigt uppe i morse eftersom jag hade stallet. Började med att släppa ut de hästar som står på stall och tog sen in Conny och Cloé för mat. De fick stå inne och äta medan jag gick med Upan till ridhuset. Roligt att få rida igen! Han kändes helt ok i kroppen, inte stel trots vila igår, så jag jobbade på att få ännu lite mer rundhet framförallt i traven och ännu lite mer kvickhet för högerskänkeln i galoppen. Red inte så mycket rörelser idag utan mer variera tempo, variera form och variera ställnig. För kvickhetens skull jobbade jag lite med galoppombytena byt-byt. Det är nyttigt för både Upan och mig att utmana snabbheten lite... På slutet var vi riktigt kvicka bägge två och Upan blev lite taggad :) Passet idag blev inte så hårt eftersom planen är att jag ska rida i morgon med. Då är planen att jobba lite skolor.
 
När jag släppte ut hästarna igen kunde man tydligt se vem som är bossen i hagen ;) Cloé äter först. En stund senare  fick grabbarna också sin del.
 
Börjar tro att jag är mer än lovligt blödig... Kenneth har en maskburk till fisket i kylen och efter ett antal dagar börjar maskarna att dö en efter en. Jag tycker synd om de maskar som fortfarande lever och måste ligga bredvid sina döda maskkompisar...
 
Försöker nu behärska mig för att faktiskt inte sätta mig och jobba. Har haft fullt upp i veckan och fått mycket gjort, men fick in lite nytt jobb i går. Jag riktigt känner hur angelägen jag är att ta tag i det. Men...nej skärpning! Nu är det helg och det kommer en måndag med -Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE