Brrr! Kallt!

Det är just nu ovanligt fullt upp hela dagarna.
Torsdagmorgonen började i manegen tillsammans med Fia och Upan. Jag tror att både jag och Upan känner av att det är kallt. Dryga 20 grader i morse och lika kallt i kväll. Det är lite stelt här och där innan vi kommer igång. Tur att Fia fortfarande är ung i kroppen ;)
Kanske kan det vara gårdagens träning på Friskis och Svettis som ger sig tillkänna? Armarna  och skuldrorna känns mer än vanligt.
 
Planen var sedan att jobba med bokföring hemifrån, men så kom det ett mail som kullkastade hela min dagsplanering för fredagen, varför jag snabbt fick hem och byta om och ta mig iväg till Söråker och Timrå för att ta tag i det jobb jag planerat för morgondagen.
 
Ikväll har jag också hunnit vara med på tävlingsmöte på HRK -även om dagens oplanerade uppdrag gjorde att jag missade början. Få se hur många tävlingsdagar det blir under 2013. Dressyr för häst i juni är i alla fall klart.
 
Det är tur att Firma Karin Åberg har öppet ända till kl 20, hur skulle man hinna annars? Conny har nu fått sig ett nytt vintertäcke istället för det han massakrerade härom dagen, Cloe fick en grimma och matte en ny både snygg och stadig BH  till finfint pris :-) Januarirea kan vara bra ibland, när det finns sånt man ändå skulle ha.
 
Håller tummarna för att täcket får vara helt ett litet tag i alla fall! Har köpt en flaska antibit att spruta på så får det kanske vara ifred från leksugna tänder i alla fall...
 
Cloé och Eivor har nu fått sära på sig, så snart blir Cloé stadsbo, åtminstone för ett tag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE