Cloe flyttar till stan

Fredag kämpade jag mot en trilskande bil i kylan. Inte världens bästa att köra häst och trailer i -25, men ibland har man inget val. Till slut kom jag i alla fall iväg till Brunne för att hämta hem Cloé. Vågade inbte stänga av bilen när vi väl fått igång den, så den fick stå på såväl under packning som ilastning, tankning på OK och urlastning. Cloe gick snällt med på att åka till stallet i stan och hann släppas ut med de andra på lösdriften innan det blev helt mörkt.
 
 
På kvällen gick det ett TV-program om hundar. Nemo var helt betagen, har aldrig sett honom så...
 
Lördag morgon vägrade bilen starta igen trots att den stått på laddning hela natten. Under tiden jag blev kvar hemma passade jag på att göra lite jobb i löneprogrammet. Kenneth fick komma och hämta mig och köra mig till stallet efter lunch så att jag kunde pyssla om Cloé och Conny. Det blir lite jobb att få Cloé presentabel igen. Jag skulle vilja raka henne, men hon tycker ju så illa om att ha täcke, så jag ska börja med att försöka rykta fram lite häst under pälsen istället.
 
Rugguggla ;)
Fatta att det är samma häst! Cloé i tävlingsskick.
 
 

Kommentarer
Postat av: emily

Hm... Är du helt säker på att det är samma häst? :-)

Svar: Jaa....eller...jag tror det var den hästen som gick ut på lösdriften för 5 år sen ;)
ingridnystrom.blogg.se

2013-01-21 @ 15:22:21
URL: http://livetmedella.blogg.se
Postat av: emily

Är hon pensionerad eller bara under en viloperiod? :-)

Svar: Hon har varit dräktig 5 år på raken och är bara riden lite de två första somrarna. Lång "vila" med andra ord. Så länge hon håller sig fräsch och glad ska hon få ridas lite utifrån sina egna förutsättningar framöver.
ingridnystrom.blogg.se

2013-01-28 @ 09:51:41
URL: http://livetmedella.blogg.se
Postat av: emily

Okej, mysigt :-)

2013-01-29 @ 16:25:12
URL: http://livetmedella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE