Elaka baciller i stallet

Nu har jag varit dålig på att skriva ett tag. Kanske för att det känns som om det inte händer något speciellt, ändå har jag haft mer än fullt upp.
 
Det är full fart på bokföringsjobben just nu. Dels är det ju avslut på förra året med allt vad det innebär, dels har jag två nya kunder sedan strax innan nyår. Jätteroligt! Dessutom i två nya branscher, det gör det hela ännu lite mer intressant.
 
Jag har också fått rida lite den här veckan eftersom Fia varit krasslig. Som vanligt jättekul att trimma lite på Upan. Det har blivit lite blandad kompott, lösgörande arbete, grundjobb med övergångar och en del varierande piruettarbete  med olika övnngar och på olika linjer. Fia har bara fått sitta på läktaren och kolla, gissar att hon varit ridsugen... Det har varit rena sjukstugan i stallet, Mia har också varit sjuk och sängliggande hela veckan. Silver har ju vintervila, så någon ridning har det inte blivit, men jag har fått serva i stallet. Jag hoppas jag klarar mig undan alla elaka baciller, kände mig lite tjock i halsen igår och avstod Friskis och Svettis och tog en promenad istället.
 
 
 
 
Conny vilar fortfarande. Jag får behärska mig, för jag blir så sugen att sätta igång honom igen... Det är väl därför man ska ha två i ridbar ålder ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE