Gott Nytt 2013!

Då är det nytt år igen då.
 
Gårdagen bjöd bla på en lektion i ridhuset med Fia och Upan. Upan firade sin sitta dag som 21-åring konstaterade Fia. Otroligt för han blir bara finare och finare trots att strategin nu "bara" är att underhålla för att få honom att vara frisk och nöjd så länge som det går. Håller på att få myror i brallan av att inte rida själv, men Conny måste ju få sin vila. Fyra hästar och bara pyssla med dem, inte min grej riktigt.
 
Större delen av dagen gick sedan åt till matlagning och fix inför kvällen. En helt vanlig nyårsafton med andra ord.  På kvällen bjöd vi Sture och Margaretha på trerätters middag.
Kvällens käk:
 
    
 
Räkcocktail med smak av lime, chili och koriander
Helstekt oxfile med italiensk potatiskaka och kantareller 
Lingonmousse med mörk choklad -ingen bild pga uppäten innan ;)
 
Kenneth hade köpt ett riktigt gott rött vin och jag konstaterade att efter 1 1/2 glas vin kände jag mig påverkad. Obehagligt. Jag ogillar att inte ha kollen på min egen kropp, så det blev inget mer dricka och läsk på tolvslaget.
Vid tolvslaget snyltade vi på grannhusens fyrverkerier och jag orade mig för katten som absolut skulle vara ute och hästarna som jag inte har någon som helst koll på hur de har det i oväsendet... Kvällen avslutades med en bra film med älsklingen.
 
 Idag har vi haft sovmorgon och inget inplanerat i almanackan. Ingen matlagning lär det bli heller då det finns en del över sedan igår. Rester är väl inte fy skam när det är festmat?
 
ÖNSKAR ER ALLA ETT RIKTIGT GOTT ÅR 2013!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE