Idrottsgalan

Har följt Idrottsgalan för andra året på raken. Måste faktiskt erkänna att jag inte varit särskilt intresserad av att titta på "fluffet" (som nån av talarna kallade galorna) tidigare år.
 
Sara Algotsson föll på mållinjen mot Lisa Nordén. Två duktiga sporttjejer som båda var värdiga vinnare. Jag trodde ingen av tjejerna skulle ha en chans mot fotbollskungen, men där ser man :-)
Jag tror att Sara föll på att hon inte är lika folklig. Här har nog diskussionerna i media om Sara som "rikemansfolk" tyvärr varit till stor nackdel. Hur Lisa Nordéns ekonomi är har jag aldrig hört ett ord om, men hon är en mycket duktig idrottare som, vad jag sett, alltid gör ett gott intryck. Det kan inte vara lätt att dela ut priser och bedöma och jämföra prestationer i helt olika idrotter, därför måste en idrottare faktiskt också vara populär för att nå hela vägen.
 
 
Härom dagen såg jag dokumentären om Sixten Jernberg. Vilken karriär!

Kommentarer
Postat av: Lizette

Jag trodde åxå Zlatan skulle vinna, kul att Sara gick så långt, men ändå en värdig vinnare!
Visst var den bra dokumentären, om Sixten?!

Svar: Ja, det var en härlig dokumentär!
ingridnystrom.blogg.se

2013-01-16 @ 21:23:45
URL: http://lizettepadellaro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE