Ishalka

Om barn och idrott. Så bra skrivet att jag inte ska försöka skriva nåt själv! Ber er bara följa länken:
 
http://coltingblogg.com/2013/01/15/om-barn-och-elit/
 
Idag har jag varit ute på vägarna i ishalkan. Först in till ridhuset för en lektion sedan en resa till Mittsvenska Ridsportförbundets kansli i Sollefteå och därefter till Timrå. Underkylt regn både på morgonen och på kvällen, som fortast gick det i 50 km/h hem från Timrå med lusfart i uppförs backarna där alla långtradare hade det jobbigt och förmodligen hade bäst grepp mitt i vägen över båda körfälten. Kön var så långtt man kunde se, och ändå finns det de som absolut inte kan ligga kvar utan måste försöka tråckla sig förbi, och sedan oftast får grisnita framför en. Kan de inte begripa att luckan är till för att man ska hinna bromsa in...? Jag är förvånad att det inte händer fler olyckor.
 
Jag hann i alla fall precis hem för att gå på Friskis och Svettis. Skönt att få röra lite på fläsket :)
 
Conny har haft sönder sitt enda fina vintertäcke, blä! Nästan nytt var det. Jag har inte alls lust att köpa nåt nytt, men nu har han bara ett, gammalt och fult (men fungerande). Vanskligt att hoppas att det håller resten av säsongen...??
 
Det var en gång ett täcke...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE