Många reaktioner på gårdagens inlägg

För ovanlighets skull sov jag dåligt i natt. Jag tror att jag låg och funderade på jobb, knasigt! Låg vaken redan när Kenneths klocka ringde 5.20. Till slut somnade jag i alla fall om och låg en halvtimma längre än planerat som kompensation.
Sysslade med bokföring på förmiddagen, åt lunch och kände sedan att hjärnan behövde en paus, så jag passade på att åka till hästarna medan det var ljust och faktiskt sol! Det var skönt att kunna pyssla om hästarna i Brunne i vackert väder för en gångs skull. Både Eivor och Rutger njöt av borsten, Cloé däremot var bara intresserad av maten. Hon köper att man pysslar om henne, men jag kan inte påstå att hon ser ut som om hon uppskattar det ;) Hon var likadan i sin glans dagar " på med grejorna matte så vi kan komma ut nångång, inte nåt onödigt gull och pyssel".
 
 
Conny var i bustagen med Upan när jag kom dit, såpass att jag bytte till ett tunnare täcke när jag ryktat. Det är ju inte så kallt nu och han var väl varm under det tjocka vintertäcket. Precis när jag var på väg hem kom Mia för att rida. Det grämer mig lite att jag inte hade tid att stanna och titta, men jag kände att jag hade för mycket jobb som väntade hemma. Det blev bokföringsjobb ända till kvällen och blir så fortsatt även i helgen.
 
 
Har fått en del reflektioner över gårdagens inlägg. Intressant. Det är många som brottas med problemet. Tänk om man kunde hitta nån generallösning... Visst finns det folk som jobbar med att få olika typer av "Team" att dra åt samma håll, men föreningarna har ju sällan de ekonomiska resurser som behövs för lite större insatser över längre tid. Annars vore nog det drömmen -att kunna få hjälp utifrån. Med nystart varje gång styrelsens sammansättning förändras och kontinuerligt arbete däremellan. Är det någon som hittat en bra modell vill jag gärna höra om den!
Jag har erfarenhet av både att vara anställd i en förening och att vara förtroendevald, så jag kan inse att ingetdera är helt enkelt. Som någon skrev till mig: "Som ideellt arbetande i en styrelse har man ju ingen ekonomisk ersättning, då måste ersättningen vara någon annan form av tillfredsställelse. Är det hela tiden konflikter orkar man inte stanna."
En sanning som gäller oavsett man är anställd eller ideellt arbetande.
 
Nu ska jag njuta av resten av fredagkvällen. Kram på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE