Mittrevy

Mesta delen av helgen har faktiskt gått åt till arbete -idéellt sådant. Att fixa nya kontoplaner, det är roliga grejer det... ! Nä nu skojar jag faktiskt lite med er...
 
Igår kväll var vi i alla fall och roade oss och såg på Mittrevyn på Teatern. Roligt att det finns en revy att gå på i stan! Jag tycker att de deltagande är duktiga, och några av dem sticker ut lite extra, bla med mycket bra sångröster. Däremot skulle jag önska att de var ännu lite aktuellare -och ännu lite vassare.
 
Efter att ha sett sketchen om politikern som talar med en kommunmedborgare via tolk förstår jag i alla fall varför HRK ännu inte fått nåt ridhus! Kära nån vi har ju glömt tolken!!
 
 
Södag morgon började med stallpasset. Termometern visade på -18 grader. Då är man glad för motor- och kupévärmare :-) När jag släppt ut hästarna, pysslat lite med Conny och gjort snyggt i stallet kändes det lite varmare så jag passade på att ta en promenad. Det finns en härlig skogsväg/bred stig bakom stallet där de kört med skoter så att det gick bra att gå.
 
 
Hästarna var nyfikna och Conny följde mig så långt staketet medgav.
 
 
På eftermiddagen var jag ut till hästarna i Brunne. Jag vet inte om det berodde på kylan, men de var halvdinga hela bunten idag. Det var tydligen jättekul att springa omkring med svansen i vädret istället för att bete sig som folk. Tyra var förstås showigast och Cloé var väl måttligt road. Till slut lade sig i alla fall lugnet över hagen och Cloé, Rutger och Eivor kunde få bli lite ompysslade.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE