Motion och motioner

Conny hade kul häromdagen, då han bestämde sig för att rymma den lilla rackaren. Det är klart att lite mer energi till hyss finns när han inte motioneras med ryttare. Fia tog in Upan för att rida och då tyckte visst inte Conny att gamla tanten i hagen dög som sällskap. Först gick han till stallentrén och skramlade runt lite med spaden under taket där, men när han inte blev insläppt begav han sig iväg på upptäcksfärd på gården. Stallägaren hade visst precis tagit sig en kopp kaffe och får se en häst komma spankulerande utanför :D
Som tur är var han lättfångad, den sociala lilla skrutten, och fick finna sig i att bli parkerad i stallet medan hagen lagades.
 
Cloé stannade snällt kvar på rätt sida om det som en gång varit staket....
 
Själv har jag ridabstinens igen, men som tur är skall jag få rida Upan i helgen. Tills dess får jag nöja mig med motion i form av promenader och Friskis och Svettis.
 
Det börjar närma sig årsmötesdags i många föreningar. För er som vill påverka och förbättra ( -och vem vill inte det??) är det läge att börja kolla på de motioner som kommer att tas upp. Det är ju bra att ha bildat sig en uppfattning om vad man tycker innan man är på plats på själva mötet.
 
Sommarbild på polarna Conny och Eivor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE