Soligt i Ytterfälle

Söndag: Äntligen dräglig kyla!
Bilen som stått på laddning hela natten startade snällt i morse. Tack för det. Det innebar att jag kunde tillbringa förmiddagen i manegen med Fia och sedan i stallet med hästarna. Conny verkar lite störd över att behöva dela pysseltiden med morsan...helst vill han ha allt ljus på sig ;-)
 
Hann hem och jobba lite innan Kenneth kom från pimpelfisket, så vi passade på att ta med fika och gå ner till vindskyddet på udden. Härligt värre att bo i Ytterfälle sådana här dagar!
 
 
 Utsikt från vindskyddet på udden.
Härligt med sol!
 
 
Men den är inte uppe så många timmar...
 
På kvällen löste troligen Kenneth mysteriet med min ovilliga bil. Bagageluckan har gått i baklås och tydligen lyste lampan i bagaget och drog ur batteriet. Det löstes genom att gå in via baksätet och släcka. Nu hoppas jag den startar snällt i morgon!
 
På kvällen gick det en dokumentär om händelserna i Oslo och på Utöya. Sånt där som är så hemskt att man inte borde se det. Jag får ont i magen och kramp i hjärtat när jag ser och hör ungdomarna. Förstår inte hur någon nånsin ska kunna leva ett bra liv efter en sån händelse. Nu kommer jag att drömma mardrömmar i natt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Härlig utsikt!
Sv: Himla snyggt med fixade naglar. Kändes lite konstigt först men nu så börjar jag vänja mig så får se hur tomt det känns sen när de börjar trilla av... :)

2013-01-22 @ 13:19:44
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE