Dagsutflykt

I förmiddags släppte jag och Fia upp Cloé och Upan på nya betet. Cloé marscherade på som bara den i riktning mot ridskolan. Jag tror hon tänkte att hon skulle få jobba lite igen. Hon har haft lite vila, vilket jag tror hon tycker är lite lagom kul.... Väl ute på nya betet såg hon dock ganska nöjd ut.
 
Åkte sedan och mötte upp med mamma, Rasmus och Maxi på badet Stallarna. Det hade kommit en rejäl regnskur precis innan de kom fram, så de var helt ensamma på badet, men solen kom fram igen så innan vi for började det åter komma lite folk. Vi åkte vidare till Janne-Vängmantorpet där vi tittade lite och sedan fortsatte vi till Västanåfallet där vi blev resten av dagen. Pojkarna sprang som små illrar uppför stigen längs fallet och jag och mamma gav upp tanken på att hinna med utan tog det i vår egen takt.
 
 
 
 
Efter att det värsta springet i benen lagt sig åt vi pannkaka på caféet hos Lisa.
 
 
 
På kvällen fick sedan Conny och Silver också gå upp på nya betet så nu är gänget samlat för sommaren.
 
Nån timmas jobb blev det på kvällskvisten, i morgon blir det mindre lek och mera arbete ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE