Hemma

Så var vi då hemma igen. Jag har haft problem att ladda upp nya inlägg på bloggen, förmodligen pga att det varit så dåliga internetanslutningar. Inläggen snurrar och snurrar men publiceras aldrig. Surt! Jag avskyr att göra om hela tiden.
Det var en hel del folk på plats på mässområdet under lördagen, däremot hade jag förväntat mig mer under söndagen.
 
Vi hann också med att titta på lite till dressyr. Vi tajmade in att titta på de av ungdomarna som vi ibland ser när vi är ute på tävling, och så såg vi de bästa ekipagen i küren. Jag tippade inte helt rätt, men det var ju ganska jämnt mellan ekipagen. Trodde att Patrik skulle vinna, Tinne komma tvåa, tippade en dansk som trea (slutade 4:a) och Minna som fyra. Finaste hästen har i alla fall Tinne, men ibland skulle man önska att han lyfte bättre på bakfötterna.
 
Vi hade lite huvudbry när vi skulle packa inför hemresan. En hel del packning hade tillkommit. Dessutom ville vi ha det så enkelt som möjligt när vi skulle stanna för att övernatta på hemvägen.
Vi skulle ju också ha plats med den största godispåse jag skådat! Vår snälla chef tyckte vi hade lång resa hem och hade köpt 3,9 kg godis inför vår lilla tripp :)
Hej då Falsterbo camping! Vi kommer nog inte tillbaka...till campingen alltså, som måste vara Sveriges sämsta? Däremot återvänder jag gärna till Falsterbo. Vi har haft helt underbara dagar! Kanske läge att kolla in en stuga till nästa år?
Vi bestämde oss tidigt för att vi inte skulle sträckköra hem under natten, utan nu blev det ett sovstopp strax söder om Stockholm. Skönt att bara kunna stanna till och krypa i säng. Jag skulle nog kunna vänja mig vid husbil...
Ett kort matstopp med fin utsikt utanför Jönköping. Här ville jag stanna för gott och inte fortsätta längre norrut... Hu, så långt vi har till allt!
I dag har jag hunnit med att rida Cloé och sedan göra lite jobb. Har en del att ta igen nu så det blir en fullbokad vecka.
 
Nu ska jag klappa lite på katten, som är alldeles väldigt sällskapssjuk och försöker klättra på datorn :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE