Jul. 10, 2013

I dag har det varit kallt och blåsigt här i Falsterbo. Det har varit betydligt mer folk än tidigare dagar och vi har haft en hel del trevliga samtal i Stallpelletsmontern. Mellan varven har vi utnyttjat pauserna till att titta på delar av dressyren, ibland på banan och emellanåt på framridningen i pauserna. Vi har fått se många fina ekipage, många välridna hästar en del spända hästar, fler än en kort hals, nån sänkt rygg och några ryttare som ligger bakåt oavsett de bromsar eller driver... Vi har också med viss förvåning hunnit konstatera att man kan lyckas kvala till sexårs utan att hästen kan byta galopp :o...och konstaterat att den som tappade en hel bricka med fyllda champagneglas i gruset utanför vinbaren nog kunde hålla sig för skratt. Sannolikt drabbade det väl dock ingen fattig. Bland det intressantaste är ändå att kunna se på den öppna träningen efter dagens tävlingar. Kryllar av fina hästar.......bland annat bästa Mattias och Kalundi. Nu har vi fått i oss middag som Karin "koka soppa på en spik" Sandin fixat ihop med dessert och allt. Ny härlig dag i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE