söderut

Fredagen började tidigt med koll av Rutger och Tyra i beteshagen, åkte sedan till Cloe och Conny där jag avtalat med gårdens barn, Isabelle att det skulle bli ridning vid halv nio.  Isabelle mötte mig redan när jag svängde in på gårdsplanen med rykthinken och tränset i högsta hugg :) ivrig att komma igång. 
Det blev ett lätt pass för henne. Isabelle fick skritta bort till ridhuset, jag joggade Cloe lite och sen fick Isabelle rida på slutet.  Cloe såg nöjd ut, travade på med huvudet rakt ut som en strut och öronen spetsade.
 
Efter lunch for vi för att hämta ut den hyrda husbilen.  Planerna att komma iväg i tid sprack dock när det visade sig att föregående hyresgäster hade kört sönder sidan på skåpet.  En och en halv timme försenade kom vi i alla fall iväg.  Vi turades om att köra och landade i Falsterbo vid femsnåret på morgonen. Drygt en och en halv timmes sömn blev det innan det var dags att kliva upp, checka in på campingen och gå för att göra klart montern på mässan. Nu efter en heldag är vi ganska trötta och nöjda. Jag har en känsla av att vi kommer att somna ovaggade i kväll. En ny härlig dag väntar i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE