Världens bästa Cloé

Idag har mesta delen av dagen, av naturliga skäl, bestått av bokföringsjobb. Jag måste se tll att jobba undan det som kommit in medan jag varit i Falsterbo och sedan jobba bort lite så att jag med gott samvete kan ta lite semester såsmåningom.
 
Under kvällen har jag i alla fall hunnit vara ute och tagit ett kort ridpass på Cloé. Jag fick värma lite och sedan tog Isabelle över och red. "dag vill jag nog prova galoppera" sa hon, så det blev så. Det gick jättebra. Faktum var att galoppen var lättare än traven. Cloé är ju väldigt lättsutten, så när det väl blivit galopp satt Isabelle väldigt stilla och fint i sadeln. Det känns jättekul att Cloé kan få agera läromästare till en liten tjej, även om hon är några storlekar för stor egentligen. Cloé verkar njuta av uppmärksamheten. Just nu är hon ju världens bästa för någon
:-)
 
 

Kommentarer
Postat av: emily

Vad fint :-)

2013-07-17 @ 16:12:13
URL: http://livetmedella.blogg.se
Postat av: marie

Den hästen är nog säkert den pålitigaste häst hon kan sitta på . en äldre dam i bästa åldern. Ska du skaffa fler föl? Varför behåll du inte Eivor? Du kunde har sålt bort herrarna. Eivor kunde du har fått föl på senare.

2013-07-20 @ 20:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE