Återbesök på kliniken mm

Fredag, lördag och söndag var jag i Umeå tillsammans med Mia och Fia som tävlade och Lena som var häst/hundskötare.
 
Båda tjejerna hade ett bra meeting, Mia med en andraplats i Georg och en seger i MsvA och Fia med en finfin debut i Int I.
 

Vi var också iväg och tittade på en fin häst som Mia kommer att rida och tävla lite åt ägaren framöver.
 
Zell am See Marco f. 99 e. Mummy´s Marco- Robin Z
Riktigt snygg var den, rörde sig bra och med god energi. Tidigare har den tävlat hoppning upp till 135, så den kan redan en hel del.
 
Igår, måndag var det återbesök för Conny på kliniken. Hans knä fick tömmas igen och den här gången sprutade de även med Cortison. Fortsatt vila och återbesök om 2 veckor. Jag har med tanke på detta planerat om för sommaren och hösten och kommer inte att sikta pånågon start i kvalitetstävlan. Tyvärr.
 
På torsdag kommer i alla fall Rutger hem, sedan blir det sommarbete för honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE