Borta bra

Hemma igen efter tre dagar i Umeå. Det är kul att vara borta, men skönt att komma hem :-)
I morse dömde jag en Lätt A:4 som var ganska händelserik. Det kändes som om både hästar och ryttare var en aning trötta när de var inne på tredje dagens tävlande.
 
På ena banan hade de bekymmer med flygfäna som vaknade till liv när solen äntligen kom fram.
Mia och Silver fick sitt program totalkvaddat av att hästen blev irriterad på broms. Då lärde vi oss det -att han är känslig för sådant -nästa gång blir det att ladda med insektsmedel och flughuva ifall det skulle behövas.
 
På det stora hela har det varit välordnat och trevligt som vanligt på Hippo. Bästa resultaten av "våra" ryttare har nog Hanna Hartelius stått för denna helg. Flera placeringar och annars precis utanför prisplats. Mia har också varit snäppet precis utanför placering i två av sina tre starter.
 
Nu är det tvätt som gäller för att ha allt rent tills det är dags att packa och åka igen. Till Falsterbo nästa vända, med Stallpelletsgänget. Det ska bli jättekul! Men först kommer syskonbarnen på besök ett par dagar. Alltid lika mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE