Livets goda -skänkelvikningar

Fullt upp idag. Startade med lektioner kl 7.30 och hade två pass med nyttiga och bra genrep inför helgen. Red sedan Cloe ett kortare pass på banan. Idag blev det lite fler byten, vilket gjorde "tant brun" lite extra taggad. Tycker att någon skulle vara intresserad av att ta henne på foder, men ännu har jag inte fått napp. Jag fortsätter att roa mig själv på henne så länge. Nu är hon brunstig igen. På vägen hem skrek hon som värsta hingsten när hon fick syn på Silver och Upan i hagen. Det tar emot att inte betäcka i år...
 
For hem och åt lunch och jobbade några timmar med bokföringen innan jag styrde kosan mot ridskolan igen. Nu för programträning för en av helgens debutanter i MsvB:5. Vi har duktiga juniorer på klubben måste jag säga :)
 
Under kvällen har jag sedan haft tre grupper på ridskolan. Två dressyrlektioner, roliga och inspirerande med duktiga ekipage. Första gruppen med privatekipage var få idag, vilket gjorde det lämpligt med lite roliga och inte helt lätta övningar att ta tag i. Naturligtvis löste de uppgifterna galant. De är absolut på väg mot nästa nivå!
Sista gruppen hade hoppning. Full fart på pigga och positiva hästar, Afrodite såg ut som ung igen, och det blev inga avramlingstårtor.
 
Nu när det börjar närma sig terminsslut så hör det till att eleverna brukar komma med lite önskemål vad de vill göra sista gången. De härliga eleverna i sista gänget kom med sin önskan: ett riktigt ordentligt dressyrpass! Skänkelvikningar ville de träna på, det var ett tag sedan. Tjoho, det är absolut en önskning som jag borde kunna uppfylla! Nästa vecka blir det skänkelvikningar i alla upptänkliga varianter :D
 
Kramgo Missan ville vara med vid kaffepausen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE