Mot nya mål!

Idag har det varit tävlingar på Härnösands Ridklubb. Jag hade uppdrag i sekretariatet från 7.30 tillsammans med två mycket glada och trevliga gäng. Det var ganska lagom ridväder i dag, inte alltför varmt. En liten regnskur kom på eftermiddagen och ett par ryttare blev tyvärr blöta, men banan blev ännu bättre med en skvätt vatten till på. (Även om Kjell gjort underverk innan med bevattning, saltning och sladdning)
 
Jag fick uppleva fina resultat och placeringar för mina elever och dessutom glädjas åt flera goda prestationer från före detta elever och kamrater under dagen. Huga så tävlingssugen man blir!
 
Om vi börjar bakifrån med sista och högsta klassen Medelsvår A:1 så fick Mia och Silver till en jämn och fin ritt, en aning spänd, men fina 67,791% och en andraprisrosett! Mål nr två för säsongen uppnått alldeles "för tidigt" i förhållande till planen. Bara att gratulera!! Mot nya mål!
Nu har jag två ekipage som är klara för Intermediaire 1...så himla kul!
 
 
I Medelsvår B:4 visade Marie Häggström att de kunde upprepa de fina bytena från träningen i måndags, klämde till och satte alla, och mycket annat med :-) Ritten renderade 65,109% och en tredjeplacering. Ytterligare ett HRK ekipage landade på fjärde plats: Anna Olsson -dessutom i debuten i MsvB med nya hästen Ot´Ard :)
 
Medelsvår C:1 hade HRK två unga välridande tjejer i topp. Hanna Hartelius med Miagi vann och Sara Granberg kom tvåa. På femte plats red Johanna Berglund in med Kandahar på personbästa  68,723% och sexa kom ytterligare en välridande junior, Emma Edwardsson med Leonardo på 68,085. Michaela Lunneborg fick visserligen se sig hamna strax utanför placering med sin Puttin, men red ihop sitt andra kval till MsvB.
 
Hanna Hartelius tog även hand om andraplaceringen i Lätt A:3 med klubbkompisen Marie Borglund på fjärde platsen.
 
Stort grattis till er alla!
 
Gästande domare "söderifrån": Sonny Elfvin, Lotta Finstorp och Gunilla Åkerman levererade som vanligt glatt humör och trevliga, positiva kommentarer.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE