Nationaldagen

Nationaldagen startade inte helt ovanligt, i stallet ;)  Släppte ut och fodrade innan jag promenerade med Cloe bort till ridbanan för ett pass. För första gången på 5 år satte jag på kandaret. Jag vet att jag tyckte hon var mycket bättre på kandar än träns förr, men nu vet jag inte om det är nån större skillnad. På andra delen av banan var det träning och när jag ridit färdigt och skulle gå hem kommenterade tränaren Cloé och sa att hon var fräsch för sin ålder. Det var kul att höra.
 
Arkivbild på fina Eivor. Lik sin mor!
 
Släppte ut hästarna på grönt och for sedan tillbaka till ridskolan för två träningspass, programridning. Ett Lätt C-program och ett Intermediaire I, här skiftar det snabbt. Bägge eleverna var duktiga. Det ska bli spännande att se resultaten från ponny DM som går i helgen. Medaljer är inte omöjligt, men med hästar vet man aldrig säkert... Hoppas de har equipe on-line, så man slipper vara nyfiken alltför länge. På stor-häst tävlingarna i Umeå kommer jag ju att vara på plats.
 
Åkte sedan hem och förberedde middagen, innan jag åkte tillbaka till stallet en gång till. Nu för behandling av Conny, som får testa en Biolight-behandling för sitt fyllda knä. Hoppas, hoppas det ger resultat. Det kan ju i alla fall inte skada. Det verkade som om han tyckte det var ganska skönt.
 
Efter middagen med grillning och tillbehör insåg jag att jag glömt bort Friskis och Svettis! Asch då! Och det som var Mias sista pass för säsongen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE