Piruetter

Red Cloé tidig söndagmorgon för att sedan följa med till Färsta för coachning. Cloé kändes riktigt fin. Vi smög in lit piruettarbete och jag är förvånad över att det går så enkelt fast hon vilat så länge. Jag tycker inte hon borde orka riktigt, men hon bara går in och galopperar runt. Det är faktiskt lättare att göra dem nu än när vi tävlade. Men jag har ju trimmat ett antal piruetter sedan sist, så det är väl jag som blivit bättre.
 
Resten av dagen tillbringade jag på dressyrtävlingarna. "Mina" ryttare har haft en mycket bra helg med massor av placeringar och fina prestationer. STORT GRATTIS till er alla!
Önskar jag vore duktigare på att komma ihåg att fota...
 
  
 
På kvällen fick Rutger komma ut lite på gräs, han måste få vänja in sig lite innan han ska ut på betet. Men innan dess ska han ha en dos vaccin.
 
Det har varit mycket hästjobb ett tag, på ekonomi- jobbfronten är det lite lugnare just nu. Jag har en hel del jobb som jag vet är på väg in, men som vanligt kommer nog allt samtidigt. Det blir tydliga arbetstoppar vid månadsavslut, lön, moms och arbetsgivardeklarationer och sedan är det lite lugnare 14 dagar igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE