Radar, parfym och hästlukt

I morse gick inte allt riktigt som jag tänkt mig. Jag skulle släppa ut hästarna och hade planerat att "sjuklingen" Conny skulle få gå ensam på lite gräs medan Cloé skulle få vara sällskapsdam åt Rutger i lösdriftshagen. Cloé hade dock andra planer. Först ville hon inte släppa in oss genom grinden, hon var så himla "på" att jag var tvungen att vända och ta in Rutger igen. Tur han var snäll och bara stod och tittade på galna tanten på andra sidan staketet. Jag stängde till om Cloe under taket i lösdriften och gick och hämtade Rutger igen. Släppte ut honom i hagen och öppnade sedan åt Cloe -sen var cirkusen igång. Jag som alltid brukar säga att det är klart att hästar kan gå ihop... Cloe och Rutger har ju dessutom gått ihop sedan han föddes och fram till februari, men idag var det helt klippt. Cloé hade öronen slickade efter huvudet och jagade stackars Rutger över hela hagen och in i skogen. Så fort han stack fram näsan var hon på det igen. Han hade inte en chans att ens komma fram och hälsa utan sprang för livet! Till sist gav jag upp, gick in och hämtade kärringen och satte henne i en annan hage.
 
 
 Trevligt att ha godingen Rutger på hemmaplan igen.
 
Begav mig sedan till ridskolan för en lektion med Mia och "Salle". Det blir bättre och bättre allteftersom de lär känna varandra mer. Tyvärr är det inte så många tävlingstillfällen under sommaren, så vi får se när det blir start, men han är riktigt fin.
 
Efter lektionen åkte jag tillbaka till stallet och flyttade Cloé till beteshagen med Upan och Silver. Det passade madam bättre... ;) Upan har hon ju gått med hela våren, men Silver är ny hagkompis. Nu hälsade hon alldeles normalt och resten av dagen var allt lugnt. Jag säger bara det: ston som vet vad de vill...
 
Conny fick sedan en behandling med Biolight av Marie, hoppas att det hjälper knäet.
 
Conny nöjd i gräset
 
 Hann med att stanna till och göra lite jobb i Skönvik på väg till dressyrtävlingar i Färsta. Från kl 15 satt jag i domarkuren, först en LättA:4 och sedan en MsvB:3. I dag hadejag lite extra sällskap i kuren, förutom den sedvanliga skrivaren en bisittare och en stor, envis geting. Det visade sig att vi hade ett par getingbon i domarkuren. Tur att ingen av oss var trädda eller allergiska mot de små krypen. Först lyckades jag knäppa till getingen "på näsan" med utsidan av handen så att den vimsade iväg och var borta ett bra tag, men sedan gjorde den misstaget att återvända och fick då smaka på skrivunderlägget. Behandlingen var en aning omild så getingen dog. I pausen fick vi en sprayburk Radar så vi tog bort de två bona i taket. Resten av klassen var det lugnt...
 
I Lätt A:4 var det bra standard på ekipagen och många trevliga, stabila ritter. I MsvB:3 hände det lite mer, men ett par riktigt fina hästar var med. Bland annat en spänstig fux som jag gärna tagit med hem, även om den gjorde lite tekniska missar i dagens program.
 
Efter klasserna fortsatte jag med getingbobekämpning. Det visade sig vid en närmare koll att det fanns två bon under skrivbänken också och flera bon i de andra kurerna. Summa summarum tio bon, som nu domarna i morgon slipper tampas med :-) Men usch vad jag luktade Radar sedan, hade tom smaken i munnen.
 
Stoppade till på Kicks och kostade på mig ny parfym på vägen hem. Så nu luktar jag Radar OCH parfym :D Har testat flera parfymer under de senaste veckorna men inte lyckats bestämma mig för någon, men nu var det kris, jag tog det absolut sista i dag. Parfym är sånt som jag annars nästan aldrig köper själv, men nu fick jag ingen vare sig till jul eller födelsedag så då var det bara att vika sig och shoppa. Till slut valde jag en Escada Desire Me (doftar ljuvligt!) och en kroppslotion Oscar de la Renta. Lite hårfärg blev det med.
 
 
Det finns tom de som tycker det här luktar bättre än häst ;-)
 
Avslutade kvällen på samma sätt som jag startade den, i stallet med intag av "grabbarna" och Salle som står tillfälligt hos oss. Passade på att borsta lite och gosa. Både Conny och Rutger uppskattar att bli ompysslade så det är så himla mysigt.
 
Nu är det godnatt! Har stallet i morgon bitti och sedan dressyrdomeri igen efter lunch.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Så himla snygg Rutger har blivit!

Svar: Tack :) Tycker jag med, men är ju med hästar som med barn...egna är bäst ;)
ingridnystrom.blogg.se

2013-06-16 @ 13:50:40
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE