Bästa balansen?

Tack för att ni läser min bloggl! Jag hade många kommentarer på förra inlägget. Väldigt kul!
 
Igår red jag ett pass på Conny igen och nu märktes det att jag ridit några gånger. Han var mer fokuserad (om man bortser från att jag först tappade honom i ridhuset så han tokgalopperade ett par varv med svansen i vädret av bara farten. Stenkul...tur vi var ensamma  ) och klev ihop ett snäpp till av sig själv.
Jag har egentligen inga större krav på form, utan bara att han ska svara på hjälperna, vara i balans och bära sig själv. Jag upplever dock att han kliver in i en ganska stadig och trevlig unghästform utan att jag egentligen gör något.  Ibland skulle jag vilja rida mer framåt, men är just nu i ett läge där det känns som om vi får försämrad balans om jag lägger upp tempot. Just nu väljer jag att ligga kvar där vi har den balans som jag upplever som bättre, på sikt får jag kanske testa lite och se om det är så att jag ska upp ytterligare ett snäpp mot för vad jag tror för att hitta ett ännu bättre läge? Skulle verkligen vilja ta med Conny ner till Mattias om nån månad eller så, men ekonomiskt går det inte just nu. Jag ska rida igång honom lite till och sedan är det nog läge att ta honom med något pass för IA.
 
 
Härliga skåne! Promenad i allén.
 
  
 
Vackert så jag stork-nar! ;)
 
 
Idag blev det bara en snabbtur till stallet för att fodra och kolla läget. På förmiddagen har jag haft besök av revisorn på ett av de företag jag sköter papperen åt, och i sen eftermiddag var jag där och bokförde lite.
Däremellan har jag varit på skatteträff. Ganska värdelöst.
Det bestående från denna är följande:
Om skattereglerna är så pass krångliga att de som håller i skatteträffen mest läser innantill och när de får frågor läser de också innantill, eller så kan de inte svara, eller säger en sak först och snurrar sen in sig i olika svar tills de inte vet i alla fall... Hur kommer det sig då att skatteverket är så snabba att bötfälla företagare som gör ett misstag? Skulle det inte vara läge att påpeka misstaget först och SEDAN belägga med straffavgift om man inte gör om och gör rätt? De kanske skullekunna ha en annan inställning än att alla företagare gör fel för att blåsa dem på skatteintäkter?
 

Kommentarer
Postat av: Stallbruttan

WHAT!? Ser det ut SÅDÄR nere hos er!? *gråååt* Visserligen ska jag väl inte klaga, det har ju ändå börjat bli några plusgrader mitt på da'n iaf :'(

Kul att det går framåt med Conny. Framsteg är alltid roligt, och lite bus var kanske vad han behövde för dagen :)

Svar: Skåne i början av mars :-)
ingridnystrom.blogg.se

2013-03-21 @ 09:58:04
URL: http://stallbruttan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE