Östersund

I går tillbringade jag dagen i Östersund tillsammans med konsulenten från Mittsvenska och SISU. Vi gick igenom lite om hur SISU fungerar i Östersundsdistriktet jämfört med här i Västernorrland. Tanken är att på sikt besöka  klubbarna på samma sätt som gjorts här för att hjälpa de klubbarsom är intresserade att få igång ännu mer verksamhet och studietimmar.
På eftermiddagen var det en videokonferens om det nya, omarbetade materialet "Driva Ridskola".
 
På lunchen tog SISU-konsulenten med oss till ett häftigt matställe, ett högt torn med fantastisk utsikt! God mat var det dessutom.
 
 
Idag har det varit full rulle hela dagen. Eftersom jag hade lyckats förtränga att det är helgdag på fredag, måste jag omplanera hela fredagens jobb till resten av veckan, dessutom med en veckodag på resande fot.. oops!Började med morgonstallet och ridning av Conny. Hade "sådär" känsla. Allt är lite svårare i höger varv och jag jobbade lite extra med det idag. För första gången testade jag också att flytta lite för skänkeln i skritt på långsidorna. Inga större protester mot det :-) 
 
Hade sedan träning med två elever som jobbade på bra. Lite extra kul var det, för den första började tala om hur gräsligt allt var, och sedan var hästen finare än någonsin...
 
Gäller att passa på att bädda i den mysiga tröjan tycker stallkatten Tiger.
 
Efter att jag ducshat på ridskolan gjorde jag konstaterandet att jag glömt både snyggskor och jacka. Fick bli stallskorna resten av dagen, och frysa utan jacka. Tur det var inomhusaktiviteter på eftermiddagsschemat.
 
Fångade en hamburgare i farten när jag passerade Sibylla (ibland är snabbmat räddaren i nöden...) och brassade ner till Timrå för bokföringsjobb under eftermiddagen. I kväll har jag hunnit avverka konstituerande möte med Röda Korset och Friskis och Svettis.
 
Snart dags att sova, har stallet i morgon bitti också.
 
Avslutar med lite Havrepappa:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE