Halvdag i stallet

Hade morgonstallet i morse med. Det är ju snabbt avklarat när det är två hästar som skall släppas ut, en som skall fodras och lite vatten att fylla på. Tog sedan med mig Conny bort till ridhuset. Longerade en kort stund innan ridning. Han var lite spänd för att det var ytterligare en häst i manegen -mycket intressant sa Conny. Jag måste försöka rida lite andra tider nu så vi får sällskap i manegen så att det inte är så lugnt och tyst hela tiden. Det blev ett kort och lätt pass idag, men han skötte sig bra, även om han vid något tillfälle satsade lite väl mycket för att hinna ikapp hästen framför ;-)
 
Idag fick Cloe sig ett kort arbetspass igen. Hon tycker att det är stenkul att komma till ridhuset, vill helst bara galoppera...men idag skrittade hon i alla fall hela vägen hem istället för att gå i passage ;-) Snart dags att försöka hitta fodervärd eller medryttare till den gamla damen. Hon vill ha ännu mer uppmärksamhet och kärlek! Extra positivt var att hon idag snällt accepterade att vara ensam i stallet medan jag pysslade om henne. Det har annars inte varit uppskattat, utan hon har varit ganska stökig dagar, men nu har det gått bättre och bättre.
 
 
Hade också lektion för Fia och sedan Helene. Kul kul! Två bra pass.
 
Duschade på ridskolan för att sedan göra ett ärende på stan, bara för att konstatera att de hade tagit helg redan kl 14. Åkte och trängdes med tusen andra på affären. Usch :P
 
Lite bokföringsjobb hann jag med innan det var middagsdags, det blir att göra det sista med boksluten i helgen. Bara lite småputs kvar nu -sen blir det deklarationer för hela slanten.

Kommentarer
Postat av: Stallbruttan

En häst som blir till sig när den får sällskap?? Medryttarhästen har snarare varit som Cloe, då ägaren mest ridit och pysslat i grupp, men efter ett halvårs envishet och lugn från min sida, så kan hästar faktiskt komma och gå utan att han blir alltför upprörd ;)

Svar: Han blir bara så intresseradn när det kommer kompisar. Vi har varit alldeles för mycket ensamma i manegen sista tiden. Ska råda bot på det nu.
ingridnystrom.blogg.se

2013-03-29 @ 10:16:22
URL: http://stallbruttan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE