Inte så lätt sa Rutger

Dagen började precis som igår i manegen på Hviderup. Vi fick se ett helt gäng fina hästar idag med. Några stycken skulle man vilja ta med sig hem... Mia red ett pass på Silver. Bitvis var han bättre än igår. Emellanåt märktes det dock att Mia kom åt lite till och då blev det en aning jobbigt, både för Mia och hästen. Rutger (som de har döpt om till Gustav här nere) gjorde sitt andra besök i ridhuset och idag förstod han nästan att han skulle gå framåt... Mr potatohead... beter sig som en korkskalle... Det är ju tur att han i alla fall är snäll. När hästskötarna ledde tillbaka honom till stallet passerade de en öppen parkerad trailer och jag kunde inte undgå att höra att de sa att "fatta hur besvärligt det skulle vara att lasta den här" Då kunde jag faktiskt inte hålla tyst, utan kommenterade att han går in hur enkelt som helst, varpå en av tjejerna frågade om jag var med och lastade när han skulle hit...Han som åkt trailer sen han var pytteliten tycker väl inte det är så märkvärdigt. I kväll är det tidigt sänggående för jag börjar få halsont :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE